Biura podróży zatrudniają konsultantów w wieku ponad 50 lat.
Klienci biur podróży będący w starszym wieku chętniej posłuchają porady konsultanta, który byłby w ich wieku, w porównaniu z trzydziestoletnim pracownikiem, który niewiele wie o życiu starszej osoby. Z takiego założenia wychodzi właścicielka Silver Travel Service.
Jak wynika ze statystyk, 80% luksusowych podróży w Wielkiej Brytanii wykupowanych jest przez ludzi w wieku między 50 a 60 lat. Klienci mający powyżej 50 lat chętniej słuchają rad i sugestii od swych rówieśników. W związku z powyższym coraz bardziej uwidacznia się w Wielkiej Brytanii moda na zatrudnianie konsultantów do spraw turystyki, będących w starszym wieku.
Jak mówi Jennie Carr z Silver Travel Advisor jest wiele argumentów za tym, by zatrudniać osoby starsze w biurach agencyjnych w roli doradców, powinno się ich także pokazywać na stronach internetowych agencji turystycznych. Jak podkreśla Carr, firma B&Q, która zajmuje się głównie sprzętem ogrodowym, zatrudnia więcej pracowników w starszym wieku, co okazało się wielkim sukcesem firmy.
O korzyściach z zatrudniania starszych osób w branży turystycznej mówiła już w październiku na kongresie Stowarzyszenia Agentów Turystycznych w Wielkiej Brytanii Debbie Marshall, która jest założycielką Silver Travel Service.
Osoby będące w wieku ponad 50 lat są najszybciej rosnącą grupą demograficzną w Wielkiej Brytanii. Natomiast znaczna większość osób, które pracują w marketingu oraz PR to osoby w wieku średnio 35 lat. Nie ma takiej możliwości, aby osoby młode tworzyły kampanie reklamowe, które miały by trafiać do grupy docelowej składającej się z osób starszych. Debbie Marshall jest zdania, że duża część kampanii promocyjnych kierowanych do seniorów jest przez nich samych oceniana jako bezbarwne i nudne.