Koszt wykupionej wycieczki nie może zwiększyć się w okresie na 20 dni przed planowanym wyjazdem, natomiast klient ma prawo żądać obniżenia ceny w sytuacji, gdy jakość usług będzie niższa niż było to zapisane w umowie z biurem podróży. Aby obliczyć wysokość zwrotu skorzystać można z pomocy tak zwanej tabeli frankfurckiej.

Po pierwsze, zawsze najpierw powinniśmy dokładnie przeczytać umowę, ponieważ określenia takie jak na przykład pokój z widokiem, co innego mogą znaczyć dla klienta a co innego dla organizatora wyjazdu. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów radzi, aby poprosić w razie wątpliwości o doprecyzowanie postanowień umowy.

UOKiK przypomina także, że zgodnie z naszym prawem, taka umowa o świadczenie usług turystycznych winna definiować między innymi termin rozpoczęcia oraz zakończenia wyjazdu, miejsce pobytu, standardy w hotelu, standardy posiłków a także rodzaj transportu.

Dodatkowo, już po podpisaniu umowy koszt wyjazdu nie może się zmienić. Wyjątkiem jest sytuacja, w której podpisany kontrakt przewiduje możliwość zmiany ceny w konkretnych przypadkach, na przykład jeśli wzrośnie kurs waluty, koszty transportu, opłat urzędowych czy innych. Każda zmiana musi być udokumentowana przez organizatora. Jeżeli klient nie akceptuje dopłaty ma prawo odstąpić od umowy bez ponoszenia żadnych kosztów. Biuro podróży musi zwrócić wtedy zapłatę. Jednak na 20 dni przed planowaną data wyjazdu cena nie może ulec zmianie bez względu na przyczynę.

Należy tez pamiętać, że jako klienci jesteśmy uprawnieni do złożenia reklamacji, gdy jakość usług była niższa aniżeli wynika to z umowy. Reklamacji poddać można kategorię hotelu niezgodną z zapisami umowy, zgubienie bagażu, opóźnienie samolotu, większą niż w umowie odległość od plaży oraz pozostałe nieprawidłowości. Reklamacja musi być złożona na piśmie w biurze realizatora wyjazdu, mamy na to 30 dni od daty zakończenia wycieczki.  

Aby prawidłowo oszacować kwotę jakiej możemy żądać posłużyć się możemy tak zwaną tabelą frankfurcką. Należy jednak pamiętać, że nie jest to dokument formalny, jedynie narzędzie przydatne w ocenie wartości odszkodowania.

Organizator wycieczki nie może także odciąć się od odpowiedzialności za rzeczy klienta zgubione w czasie wycieczki. Zgodnie z zapisami prawa organizator wycieczki jest odpowiedzialny za straty wyrządzone klientowi, między innymi, jeśli wynikają one z niewłaściwego wypełnienia umowy.

Ponadto jeżeli organizator w czasie wycieczki nie realizuje zaplanowanych w umowie usług, ma obowiązek zagwarantować świadczenie zastępcze. Nie wolno mu za tą usługę doliczyć ponadplanowych opłat, a jeżeli usługa zastępcza jest tańsza od planowanej, winien oddać klientowi różnicę. Klient może też nie wyrazić zgody na zamianę, wówczas organizator ma obowiązek umożliwić mu powrót do miejsca rozpoczęcia imprezy.

W przypadku, gdy biuro podróży ni chce uznać naszej reklamacji możemy skorzystać z bezpłatnej porady miejskiego bądź powiatowego rzecznika konsumentów albo Federacji Konsumentów.

Informacje

Serwis Hotel-Prestige jest własnością firmy Sitte.pl. Wszystkie zamieszczone artykuły i materiały są chronione prawami autorskimi i nie można ich kopiować bez zgody naszej firmy. Jeśli mają Państwo ciekawe materiały i chcą je opublikować na łamach naszego serwisu prosimy o kontakt pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Kontakt

606 281 023
81 473 2011
 

sitte.pl
 

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.