Dobrej jakości logo firmy pozwala zapaść w pamięć klientów i sprawia, że widząc niewielki znaczek - automatycznie myślą o danym przedsiębiorstwie. Choć niektórzy powtarzają jak mantrę, że logo dla firmy powinno pokazać dokładnie, czym zajmuje się dana marka - należy zauważyć, że Apple wcale nie trudni się sprzedażą jabłek, Shella dość trudno powiązać z nadmorskimi muszelkami, a IKEA póki co nie firmuje się stolikiem czy sofą. Jak zatem powinno przebiegać tworzenie logo?

Czym właściwie jest logo?

Logo, czy też raczej logotyp, wzięło swą nazwę z greki i stanowi zlepek wyrazów "logos" ("słowo") i "typos" ("obraz"). Jego zadaniem jest przyciągnięcie uwagi, a także sprawienie, że każdy zapamięta daną markę. Idealnie, jeśli kryje się za nim jakaś historia czy symbolika.

Choć przesadą byłoby stwierdzenie, że logo jest najistotniejsze dla całej firmy - z pewnością stanowi milowy krok w budowaniu marki. Dlatego też warto powierzyć projektowanie logo firmy profesjonalistom, którzy posiadają odpowiednią wiedzę i doświadczenie, umożliwiające stworzenie projektu idealnego.

Jak przebiega projektowanie logo?

Pierwszym, bardzo istotnym krokiem, który musi mieć miejsce, jest rozmowa z klientem. Podczas niej, obydwie strony muszą jak najlepiej porozumieć się i stworzyć wspólny front podczas tworzenia logo. Pracownik firmy projektującej musi dowiedzieć się, czym zajmuje się dana firma, jakie ma założenia, a także co wyróżnia ją na tle innych, zbliżonych przedsiębiorstw.

Dodatkowo, niezbędna jest wiedza w zakresie tego, jakie emocje chce wywoływać firma i w jaki sposób prowadzona będzie działalność. Czy ewentualne wpisy w social media będą miały wydźwięk żartobliwy, a może profesjonalny? Jeśli za marką "idzie" historia i doświadczenie - projektant z pewnością również będzie chciał się tego dowiedzieć.

Nie bez znaczenia pozostają również takie kwestie jak grupa docelowa, określenie barw, jakie mają być kojarzone z marką, a także informacja o tym, czy logo będzie pierwszym znakiem firmy, czy może przedsiębiorstwo przechodzi przez tzw. rebranding. Wszystkie te informacje są niezbędne dla stworzenia odpowiedniej jakości logo.

Faza projektowania

W następnej kolejności, pracownik firmy tworzącej logo rozpoczyna pracę nad wstępnymi wersjami znaku firmowego. W zależności od preferowanych metod pracy - niektórzy tworzenie rozpoczynają od razu na komputerze, a inni - siadają do skoroszytów. Zdarza się nawet, że już na etapie wstępnego projektowania, szkice są pokazywane klientowi, aby upewnić się, że praca idzie w dobrym kierunku.

Następnie, efekty pierwszych działań są przenoszone do komputera. Z reguły, dopracowywanie samego znaku firmowego odbywa się w czerni i bieli - tak, by poszczególne elementy były dobrze widoczne. Dopiero później dobiera się do nich kolory. Kolejne etapy prac to ewentualne poprawki nanoszone przez klienta.

Jak widać, proces ten jest dość długi i skomplikowany. Samodzielne stworzenie logo bez obszernej wiedzy jest zwyczajnie niewykonalne. Dlatego też warto powierzyć to zadanie profesjonalistom - na przykład pracującym w firmie robimylogo.pl. Można tam stworzyć również projekt wizytówki Warszawa i okolice.

Informacje

Serwis Hotel-Prestige jest własnością firmy Sitte.pl. Wszystkie zamieszczone artykuły i materiały są chronione prawami autorskimi i nie można ich kopiować bez zgody naszej firmy. Jeśli mają Państwo ciekawe materiały i chcą je opublikować na łamach naszego serwisu prosimy o kontakt pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Kontakt

606 281 023
81 473 2011
 

sitte.pl
 

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.