O wyborze restauracji, pubu czy kawiarni decyduje wiele czynników. Uwaga gości skupia się na ofercie lokalu, wystroju wnętrza oraz panującej atmosferze. Potencjalni klienci sporadycznie zastanawiają się nad tym, jak funkcjonuje zaplecze gastronomi oraz czy przestrzegane są podstawowe zasady higieny. Od wejścia obdarzają właścicieli oraz personel restauracji zaufaniem.

Wierzą, że lokal dba o jakość wybieranych produktów, sposób ich przechowywania i przygotowywania. Aby nie zmarnować kredytu zaufania, który dostajemy od klientów, trzeba dbać o czystość w pomieszczeniach, gdzie przygotowywane są potrawy.

Dbaj o narzędzia

npstable newKuchnia to miejsce, w którym mieszają się zapachy i smaki. Przygotowanie wyjątkowego dnia wymaga odpowiedniej oprawy. Skupiając się na formie posiłku, z łatwością można zapomnieć
o podstawowych regułach. Jedną z najczęstszych przyczyn zatruć pokarmowych jest nieprzestrzeganie zasad higieny. Poprzez nieodpowiednie obchodzenie się z produktami, zarazki są przenoszone np. z surowego mięsa czy nieumytych warzyw do kolejnych dań. O taka sytuacje w kuchni nietrudno.

Wystarczy położyć mięso na blacie roboczym, następnie na tym samym blacie przygotowywać sałatkę warzywną. Tym sposobem przez kontakt z nieoczyszczonym podłożem przenoszą się chorobotwórcze zarazki. Aby tego uniknąć, należy stosować deski do krojenia – najlepiej, gdy będą one różnokolorowe, a jedna barwa będzie przypisana do konkretnego rodzaju żywności. Tworzywo też nie jest bez znaczenia. Szkło i metal najłatwiej utrzymać w czystości. Drewniane deski, chociaż ładne i wygodne, to absorbują wilgoć, resztki jedzenia osadzają się w szczelinach, co skutkuje rozwojem bakterii i grzybów.

Dłonie źródłem zarazków

Niezwykle ważna jest również kwestia higieny osobistej. Wśród pracowników warto wykształcić nawyk częstego mycia rąk, a nawet zarządzić to proceduralnie. Osoby mające kontakt z żywnością każdorazowo przed przystąpieniem do pracy, powinny umyć  ręce mydłem bądź płynem dezynfekującym. Podobnie po zmianie produktu, który się obrabia. Po krojeniu surowego mięsa, a przed obieraniem owoców trzeba zdezynfekować dłonie. W gastronomii sprawdzą się również rękawiczki jednorazowego użytku, które można wymieniać zależnie od przygotowywanego dania czy obrabianego produktu.

Warto zadbać również o sztućce i zastawę, z którą regularny kontakt mają klienci. Używane naczynia należy myć w wysokiej temperaturze i z odpowiednim detergentem, w przeciwnym razie zarazki będą się rozwijać i nieustannie przenosić. Odpowiednie mycie dotyczy również noży kuchennych oraz innych akcesoriów mających kontakt z żywnością.

barren newKłopotliwe blaty

Jedną z najważniejszych czynności, o której nie można zapominać, prowadząc lokal gastronomiczny jest czyszczenie oraz dezynfekowanie powierzchni, na których przygotowuje się posiłki. Blaty mające kontakt z żywnością powinny być higienicznie czystym elementem kuchni. Samo czyszczenie blatów powinno odbywać się przy pomocy odpowiednich środków. Stosowany płyn musi być bezpieczny dla zdrowia klientów, jak i pracowników.

Do mycia sporych powierzchni, np. w zakładach produkcyjnych, ale również do blatów, gdzie przygotowywana jest żywność, zastosowanie znajdzie min. Clinex Barren. Zasadowy preparat działa bakterio- i grzybobójczo. Płyn może być stosowany w gastronomii, zakładach kosmetycznych, instytucjach użyteczności publicznej, sprawdzi się także w przemyśle mleczarskim, czy spożywczym.

Przed aplikacją Clinex Barren należy mytą powierzchnię przygotować – najlepiej  zamieść lub odkurzyć. Następnie według proporcji rozcieńczamy preparat i nanosimy go na wskazane miejsce. Można zrobić to korzystają z metody pianowej, oprysku lub przy pomocy mopa. Aby preparat zadziałał w pełni, należy pozostawić go na czas ok. 5 do 15 minut na dezynfekowanej powierzchni. Po wskazanym czasie należy zmyć powierzchnię czystą wodą.

Do codziennej pielęgnacji i czyszczenia np. stolików w restauracji, jak i blatów kuchennych wykorzystamy Clinex Nano Protect Sliver Table. Uniwersalny płyn w sprayu ułatwia usuwanie wszelkiego rodzaju zabrudzeń. Zawiera nanocząsteczki i pozwala zlikwidować do 99,9% bakterii przy odpowiednim stosowaniu.

Zachowanie odpowiedniej czystości w miejscach, gdzie przygotowywana i serwowana jest żywność, to najważniejszy obowiązek managera. Jedno nieświeże danie może przyczynić się nawet do upadku restauracji. Po co ryzykować, gdy skuteczne produkty są łatwe w użyciu, stosunkowo tanie i powszechnie dostępne?

Informacje

Serwis Hotel-Prestige jest własnością firmy Sitte.pl. Wszystkie zamieszczone artykuły i materiały są chronione prawami autorskimi i nie można ich kopiować bez zgody naszej firmy. Jeśli mają Państwo ciekawe materiały i chcą je opublikować na łamach naszego serwisu prosimy o kontakt pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Kontakt

606 281 023
81 473 2011
 

sitte.pl
 

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.