Loty samolotem są najbardziej niekosztownym sposobem przemieszczania się z miejsca na miejsce. Niemniej jednak, przy ogromnym natężeniu ruchu lotniczego lub niejednokrotnie przy nieprzychylnych warunkach pogodowych zdarzyć się może sytuacja, w której samolot, którym podróżujemy do określonego celu istotnie się opóźnia.

Przestój rzędu kilku lub kilkunastu minut można oczywiście puścić w niepamięć, bowiem nie wpływa to istotnie na długość trwania naszej podróży. Wynikać on może z przyczyn niezależnych od przewoźnika.

Natomiast przestój samolotu, który trwa kilka lub kilkanaście godzin często bardzo krzyżuje nam plany, zwłaszcza jeżeli możemy w efekcie spóźnić się na bardzo oczekiwane spotkanie, lub nie zdążyć na zarezerwowany wypoczynek, czy nie dotrzeć na ważne wydarzenie rodzinny, choćby takie jak ślub czy urodziny.

Jest tak jednak, o czym nie wszyscy pasażerowie wiedzą, że w sytuacji, gdy lot znacznie się opóźnił, należy się pasażerom o odszkodowanie za opóźniony lot. Mamy bowiem szanse uzyskania zwrotu kosztów związanych z podróżą lub też – jeżeli bardzo zależy nam, aby możliwie najszybciej dotrzeć w dane miejsce – na modyfikację planu podróży który umożliwi na dotarcie do celu najwcześniejszym samolotem udającym się w naszym kierunku.

Warto również znać regulamin podróży przewoźnika, z którego usług korzystamy. U większości z nich po dwóch godzinach od opóźnienia samolotu wszystkim pasażerom przysługują darmowe posiłki i napoje. Ponadto, każdy pasażer ma prawo do uzyskania wyczerpującej informacji na temat swojej podróży.

W sytuacji gdy przelot w danym dniu jest niemożliwy, upoważnieni do tego pracownicy lotniska winni zapewnić podróżnym nieodpłatny i wygodny nocleg.

Czasem bywa tak, że za nocleg płaci pasażer, a następnie musi prosić przewoźnika o zwrot kosztów z tym związanych po przedstawieniu uwiarygodniających dokumentów że przebywaliśmy właśnie w tym, konkretnym hotelu na noc. Warto więc zachowywać wszelkie kwity, paragony i rachunki związane z wydatkami podczas podróży.

Po upływie pięciu godzin mamy możliwość podjąć decyzję o bezwarunkowym zerwaniu umowy z przewoźnikiem, którą to zawarliśmy kupując bilet lotniczy. W takiej sytuacji kwota rekompensaty jaka nam jest nam należna zależna jest od wykupionej klasy a także od odległości, jaką zamierzaliśmy przebyć.

Jak wynika z informacji, które znaleźć można na stronach wziętych linii lotniczych, to w sytuacji gdy dystans do przebycia nie przekraczał 1500 kilometrów, pasażer może otrzymać do 250 euro rekompensaty. Dwukrotność tej odległości oznacza powiększenie zwrotu do sumy nawet 400 euro. Dla lotów międzykontynentalnych i biznesowych zakłada się rekompensaty osiągające kwoty od 600 do 700 euro.

Sumy te są więc niemałe, zwłaszcza jeżeli przeliczymy je na rodzime złotówki. Tak więc gdy zarejestrujemy niemałe opóźnienie naszego lotu, winniśmy nie odstępować z wyegzekwowania posiadanych praw, które to są nam gwarantowane w ramach umowy zawieranej z przewoźnikiem. Nie bójmy się więc zadbać o swoje – może się to bardzo opłacić!

 

Informacje

Serwis Hotel-Prestige jest własnością firmy Sitte.pl. Wszystkie zamieszczone artykuły i materiały są chronione prawami autorskimi i nie można ich kopiować bez zgody naszej firmy. Jeśli mają Państwo ciekawe materiały i chcą je opublikować na łamach naszego serwisu prosimy o kontakt pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Kontakt

606 281 023
81 473 2011
 

sitte.pl
 

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.