Chyba każdy z nas lubi czytać o rekordach. Dotyczy to niemal każdej dziedziny, w końcu bycia naj w swojej dyscyplinie to niezły powód do dumy. Także w temacie transporu i motoryzacji możemy znaleźć kilka wyjątkowych, a nawet szalonych rekordów.
Najszybsza ciężarówka
Miano najszybszej ciężarówki na świecie zdobyła wyjątkowa ciężarówka zwana Shockwave, jest to maszyna o napędzie odrzutowym. Pierwszy raz została zaprezentowana w Ontario w Kanadzie na torze wyścigowym. Ciężarówka posiada trzy odrzutowe silniki, które moga osiągnąć moc 36000 koni mechanicznych, co pozwala rozpędzić się do 600 km/h. Shockwave zdoła więc przejechać 0,5 km w zaledwie 8 sekund. Ciężarówka wyposażona jest w 6 kół, a w czasie agresywnej jazdy spala tysiąc litrów paliwa na 100 km.
Największa opona
Mianem największej opony może poszczycić się seryjnie wytwarzany produkt firmy Titan Tire. Opona ma 63 cale, jest wysoka na 4,25 metra, waży blisko pięć ton, a wykorzystuje się ją w maszynach dla przemysłu wydobywczego. Wyprodukowanie takiej opony zajmuje osiem godzin.
Najdłuższe pociągi drogowe
Najdłuższe zespoły pojazdów znajdziemy w Australii. Po australijskich drochach poruszają się ciężarówki z nawet trzema elementami dołączanymi, czyli naczepą oraz dwoma przyczepami. Nazywa sie je Triple Road Train, co w wolnym tłumaczeniu znaczy Potrójne Pociągi Drogowe. Pojazdy takie osiągaja do 53,5 metrów długości, a ciężar dochodzi nawet do ponad 200 ton. Rząd australijski wydaje nawet dla kierowców samochodów osobowych specjalne poradniki, uczące jak bezpiecznie korzystać z dróg w towarzystwie tych wielkich maszyn.
Najpotężniejszy pickup
Od zewnątrz maszyna ta jest dokładną repliką Dodge’a Power Wagon, który produkowanybył na początku lat 50. Od oryginału rózni się w szczególności wielkością, bo jest 8 razy większa, jej waga to 50 ton, napędza ją 300-konny silnik Diesla, zaś wewnątrz znajdziemy sypialnię oraz kuchnię. Dodatkowo kanapa znajdująca się na tyłach pojazdu może się rozłożyć tworząc taras. Jednakże rozmiary pojazdu sprawiają, że może on jeździć tylko po lotnisku bądź pustyni. Jego zbudowanie zostało zlecone przez szejka Hamada Bin Hamdan Al-Nahyana. Zyskał on sobie miano "tęczowego szejka", po tym jak zamówił komplet mercedesów w kolorach tęczy.